Сезонска салата со кисела зелка – за сите болести!

Покрај нејзината импресивна содржина на хранливи материи, зелката често се занемарува. Доаѓа во различни форми и бои, вклучувајќи ги и црвените, виолетовите, белите и зелените, а листовите можат да бидат икривени или мазни.

Овој зеленчук се одгледува низ целиот свет илјадници години и може да се најде во различни јадења, вклучувајќи кисела зелка, сарма, подварок, салата. Покрај тоа, зелката буквално е натоварена со витамини и минерали. Оваа статија открива 9 изненадувачки здравствени придобивки од зелката, сите научно поддржани.

СВРТИ ГО ТРКАЛОТО НА СРЕЌА И ОСВОЈ ПОПУСТ ДО 40% ПОПУСТ ВО АЛФАЛАБ, СЕ ШТО ТРЕБА ДА НАПРАВИТЕ Е ДА ПОЧЕКАТЕ 30 СЕКУНДИ ЗА ДА ВИ СЕ ПОЈАВИ ТРКАЛОТО ЗА ПОПУСТ.

ЗА ДА ЗАПОЧНЕТЕ КЛИКНЕТЕ ОВДЕ

Зелката е богата со хранливи материи

Иако зелката е многу ниска во калории, таа има импресивен профил на хранливи материи. Всушност, само 89 грама свежа зелка содржи:

  • Калории: 22 грама
  • Протеини: 1 грам
  • Влакна: 2 грама
  • Витамин К: 85% од RDI
  • Витамин Ц: 54% од RDI
  • Манган: 7% од RDI
  • Витамин Б6: 6% од RDI
  • Калциум: 4% од RDI
  • Калиум: 4% од RDI
  • Магнезиум: 3% од RDI

Зелката, исто така, содржи мали количини на други микронутриенти, вклучувајќи витамин А, железо и рибофлавин. Како што можете да видите на списокот погоре, таа е богата со витамин Б6 и фолна киселина, кои се од суштинско значење за многу важни процеси во телото, вклучувајќи го и енергетскиот метаболизам и нормалното функционирање на нервниот систем.

Зелката е особено висока во витамин Ц, моќен антиоксиданс кој може да заштити од срцеви заболувања, одредени видови на рак и губење на видот.

Помага при проблеми со варење

Ако сакате да го подобрите вашето дигестивно здравје, зелка богата со влакна е начин број еден.  Овој крцкав зеленчук е полн со цревни нерастворливи влакна, вид на јаглени хидрати кои не можат да се разложат во цревата.

Нерастворливите влакна помагаат за одржување на дигестивниот систем здрав со додавање на рефус во столицата и промовирање на редовни движења на дебелото црево.

Овие бактерии вршат важни функции како заштита на имунолошкиот систем и производство на критични хранливи материи како што се витамините К2 и Б12.  Јадењето повеќе зелка е одличен начин за одржување на вашиот дигестивен систем здрав и среќен.

Заштитник на срцето

Црвената зелка содржи моќни соединенија наречени антоцијани. Тие ја даваат бојата на овој вкусен зеленчук. Многу студии најдоа врска помеѓу јадење храна богата со овој пигмент и намален ризик од срцеви заболувања. Во една студија, вклучувајќи 93.600 жени, истражувачите откриле дека оние со повисок внес на храна богата со антоцианини имале многу помал ризик од срцев удар.

Друга анализа на 13 опсервациони студии кои вклучувале 344.488 луѓе имале слични наоди. Утврдено било дека зголемениот внес на флавоноиди за 10 mg дневно бил поврзан со 5% помал ризик од срцеви заболувања.

Зголемувањето на внесот на диететски антоцијани, исто така, се покажа дека го намалува крвниот притисок и ризикот од коронарна артериска болест. Зелката содржи повеќе од 36 различни видови на потентни антоцијанини, што го прави одличен избор за здравјето на срцето.

Го намалува крвниот притисок

Високиот крвен притисок влијае на повеќе од една милијарда луѓе ширум светот и е главен фактор на ризик за срцеви заболувања и мозочен удар. Докторите често ги советуваат пациентите со висок крвен притисок за да го намалат нивниот внес на сол.

Сепак, неодамнешните докази покажуваат дека зголемувањето на калиумот во исхраната е исто толку важно за намалување на крвниот притисок. Калиумот е важен минерал и електролит што телото треба правилно да функционира. Едно од нејзините главни работни места е да помогне во регулирањето на крвниот притисок преку спречување на ефектите на натриумот во телото.

Зелката е одличен извор на витамин К

Витамин К е збир на витамини растворливи во масти, кои играат многу важни улоги во телото. Овие витамини се поделени во две главни групи. Витамин К1 (филоквинон): првенствено се наоѓа во растителни извори. Витамин К2 (менакинон):  во животински извори и некои ферментирани храни. Исто така се произведува од бактериите во дебелото црево.

Зелката е извонреден извор на витамин К1, доставувајќи 85% од препорачаната дневна количина со само 89 грама. Витамин К1 е клучна хранлива состојка која игра многу важни улоги во телото.

Една од нејзините главни функции е да дејствува како кофактор за ензими кои се одговорни за згрутчување на крвта. Без витамин К, крвта ќе ја изгуби својата способност за згрутчување правилно, зголемувајќи го ризикот од прекумерно крварење.

Многу е лесно да биде дел од во вашата исхрана

Покрај тоа што е супер здрава, зелката е многу вкусна. Може да се јаде свежа или варена и се додава во широк спектар на јадења како салати, супи, чорби и слично.

Независно од тоа како ја подготвуваш зелката, додавањето на овој растителен зеленчук на трпезата е вкусен начин да го искористите своето здравје.